Doua poeme de Mircea Florin Şandru

ÎNVAŢĂ-MĂ DIN NOU JOCURILE DRAGOSTEI –

Însingurat, hirsut, ascuns în propria-mi carapace
Nu mai ştiu dulceaţa trupului de femeie
Lasă-mă să te ţin în braţe, lasă-mă să simt
Mirosul tău îmbătător, să te mângâi pe creştet,
Lasă-mi simţul tactil să-ţi descopere încet
Pielea gâtului şi a coapsei. O, tu eşti
Cea mai frumoasă de pe Pământ,
Tu luminezi cale de o mie de leghe,
Precum penajul de aur al unei păsări de munte,
Precum chiparosul în iarba spelbă, când se lasă înserarea,
Precum globul de cristal plutind pe apă,
Trupul tău e harfa pe care au cântat zeii,
O, Adonai, Adonai, pe femeia aceasta ai făcut-o pentru mine,
Ea e perechea mea şi ai trimis-o într-un târziu
Să mă trezească din somn, să mă scoată din moarte,
Să-mi spele ochii. Bine ai venit femeie, îţi spun
Învaţă-mă din nou jocurile dragostei, căci le-am uitat.
*

HAI SĂ BEM, HAI SĂ DĂNŢUIM

Cadavrul martorului incomod va fi aruncat în beton şi astfel
Va fi zidit la temelia noului hipermarket. Cadavrul iepurelui
Va fi amestecat cu asfalt pentru noua autostradă
Şi acolo va dormi pentru totdeauna,
Şoimul va fi absorbit de motoarele reactorului
Şi nu vor rămâne din el decât mici molecule de lavă,
Cadavrul deţinutului împuşcat în cap va fi îngropat în grădina închisorii,
Chiar dacă peste ani va fi dovedită imensa lui nevinovăţie,
Cadavrul îmbălsămat al dictatorului va fi scos din mausoleu,
Va fi incinerat şi urna i se va pierde într-un oraş de provincie,
Cadavrul dizidentului lovit de bolid în seara de septembrie
Va fi aruncat în canal şi nu se va mai şti nimic despre el niciodată,
Cadavrul fetei va sta patru zile la morgă, apoi va fi donat,
De o rudă îndepărtată, laboratoarelor de chimie.
Cadavrul clipei se află în acest poem; poemul e un sicriu,
Cadavrul meu însingurat va fi descoperit după multe săptămâni,
După ce voi putrezi şi voi fi doar o umbră de oase…
Hai să bem, hai să dănţuim, hai să căutăm casa cu felinar roşu,
Hai să ne risipim vlaga în fata brună, în fata blondă, în roşcata cu ochi verzi,
În negresa care are pe fesele ei şerbet de nucă de cocos.
În curând vom fi aruncaţi în beton, în asfalt, în canal, în crevasa morţii,
Maestrul de ceremonii trage cortina, spectacolul de gală s-a terminat,
Fustele Marii-Mume se ridică în timp ce ea stă pe capacul de aeraj,
Desface picioarele şi ne primeşte; vom intra cu toţii în grota ei uriaşă.

*
Citiţi traducerile în franceză =

http://wp.me/1pjp4

Lasă un răspuns

