Mircea Dinescu – Două poezii

Sînt tînăr, Doamnă …  – (1971)

Sînt tînăr, Doamnă, vinul mă ştie pe de rost
şi ochiul sclav îmi cară fecioarele prin sînge
cum aş putea întoarce copilul care-am fost
cînd carnea-mi înfloreşte şi doar uitarea plînge.

Sînt tînăr, Doamnă, lucruri am aşezat destul
ca să pricep căderea din somn spre echilibru,
dar bulgări de lumină dac-aş mînca, sătul
nu mi-aş încape încă în pielea mea de tigru.

Sînt tînăr, Doamnă, tînăr cu spatele frumos
şi vreau drept hrană lapte din sfîrcuri de cometă,
să-mi crească ceru-n suflet şi stelele în os
şi să dezmint zăpada pierdut în piruetă.

Sînt tînăr, Doamnă, încă aripile mă ţin
chiar de ating pămîntul pe-aproape cu genunchii,
această putrezire mă-mbată ca un vin
căci simt curgînd printr-însa bunicile şi unchii.

Sînt tînăr, Doamnă, tînăr, de-aceea nu te cred,
oricît mi-ai spune, timpul nu îşi ascute gheara
deşi arcaşii ceţii spre mine îşi reped
săgeţile vestirii, sînt tînăr. Bună seara!

*

Porturi – (1981)

Marea-i un medic simplu spui tot ce vrei nu-i pasă
şi gărgăunii şi rufele murdare poţi s-atîrni
pe sforile-nserării în briza somnoroasă
ce-nşurubează-n plăpumi duios casapii cîrni.

Bărci de uscat (dughene) vin prost (ce nu există)
piper ateu (tămîie) zei de comerţ (vopsiţi)
prieteni strînşi ca banul sărac într-o batistă
de un potop prielnic în portul dinspre sciţi.

arcă democrată cu şpiţ obligatoriu
în care se proclamă oricine vrea catarg
cu-orchestra arvunită din timp la sanatoriu
de tebeciştii tineri care tuşesc în larg,

bişniţari flegmatici în pîntecul trăsurii
atît de scumpă totuşi care-i răstoarnă-n şanţ
cu berea care-apune gălbui pe cerul gurii
cu turn sclipind la vamă cu aere de neamţ

grecii care-acuma sînt turci în salopete
cu templul care-acuma e-o fabrică de spirt
cu fete care-acuma de mult nu mai sunt fete
cu portocali în floare care miros a birt

leii care iată sînt exilaţi pe mare
cu circul care iată scînceşte din adînc
cu fier petrol slănină măcel plictis splendoare
cu mine care iată nici nu mai pot să plîng.
*
Citiţi traducerea în franceză =

http://wp.me/p1pjp4-BF

One response to “Mircea Dinescu – Două poezii

Lasă un răspuns

