Trei poeme – Lucian Avramescu

Niciodată, iubito
 
niciodată, iubito, n-am să merg fără tine
eşti prezentă în sângele meu galopând
te simt ca pe-o băutură în vine
cuţit ce-mi taie sfoară unui gând
 
niciodată, iubito, n-am să ador altceva
decât sânii tăi mici făr-a bluzei perdea
legănarea şoldurilor tale fierbinţi
ce scoate pe Corso
vânzătorii din minţi
 
niciodată, iubito, n-am să umblu hai-hui
în palmă mereu îmi vei sta ca un cui
răstignit în această râvnită dulceaţă
ce ţine o viaţă
 
în cosmos trimis să comand escadrile
să cuceresc un meteorit
din altă cale lactee
străpungând în iureş norii atomici
vei fi, dintre stele,
singura râvnită femeie
 
şi-n moarte de-ar fi să cobor fără lift
să umblu
prin ale iadului odăi cu metroul
tot la tine iubito m-aş gândi
admirându-ţi, în zmoală,
trusoul
 *
 
Ia aminte
 
Ia seama, femeie, te iubesc infernal
te doresc cum călugărul ivirile sfinte
dar atenţie, principesă de stal,
ia aminte
 
nu-mi cere supunere oarbă şi nici
nu-ţi fă giuvaier la deşt înainte
nici-un ham n-a-ncăput pe creştetul meu
ia aminte
 
tu, care gemi în fierbinţi zvârcoliri
şi-apoi blândă rămâi, nefiresc de cuminte
îţi aparţin că vreau eu,
ia aminte
 
un miliard de comori am în inima mea
„la început a fost cuvântul”-
eu sunt miliardar de cuvinte
pot să-ţi dăruiesc cea mai înaltă statuie de aur
dar nici un gram din metalul libertăţii mele
ia aminte!
 *
 
Păstrează restul
 
bucură-te doamne cu ce ne-ai luat
şi păstrează-ţi restul
mărunţişul de junghiuri şi scarlatine
şi ne iartă nouă fericirile noastre
precum şi noi vom ierta
nenorocirile altora
*
Citiţi traducerea în franceză :
http://wp.me/p1pjp4-yQ
 
Lasă un răspuns

