Dintre Cânticele ţigăneşti ale lui Miron Radu Paraschivescu

 
 
Floare-naltă, floare neagră
Nu ţi-am spus fă, că-mi eşti dragă?
C-o să fur din cer cinci stele
Să-ţi fac salbă şi mărgele
Si mă lăudam că eu
Il caftesc pă Dumnezeu
De s-o pune-n drumul meu ?
Nu-mi spuneai tu, ştiu, ca azi,
Când săream peste-un pârleaz
Că de drag ce îţi sunt eu
O să mori de gâtul meu ?
Si-a venit un …barbugiu,
Of, un fante de gagiu
Din obor sau mai de sus
Te-a chemat şi tu… te-ai dus !
Si-ncă n-ar fi fost nimic
Dacă nu mi-ai fi manglit
Punga mea cu bani fişic
Stăteam noaptea amândoi
Bibilică, bibiloi…
Ningea luna peste noi
Boarfo, nu ţi-a fost şucar
Să bagi mâna-n buzunar
Cum putut-ai să te-nduri
Să mă-nşeli şi să mă furi,
C-am spoit un an tingiri
Pe la feţele subţiri
Si-am trăit prin mahala
Doar cu praz şi ciulama
Ca să-ţi cumpăr ţâe, ţâe
Rochie de cununie
Să-îi fac degetu-nflorat
C-o piatră de matostat
Si tu, uite cum te ţâi
De cuvântul ăl dintâi,
Bine dragă, îţi mersi !
Să mă-nşele o…lălâie !
Da’ şi eu fusei tămâie,
Că puteam şi eu încai
Să fiu craiul ăl mai crai
Si să huzuresc ca-n rai !
Da’ acu am rămas bleg,
Amărât şi plin de jeg
Ca nărozii ăi mai mari
Nici gagică, nici…biştari !
*
Citiţi traducerea în franceză :
 http://wp.me/p1pjp4-x8
 
Lasă un răspuns

