Poezii (2) – Emil Brumaru

 
 
Să nu uit că sunt poet
 
Poetului îi şade bine
Să fie trândav, bleu şi pur.
Mânânce miere de albine,
Beie din sticle borş de-azur.
 
Îmbuibă-se printre chiftele,
Cu târtiţe de pui moi.
Poetul trebuie să-şi spele
Zilnic picioarele-n ulei.
 
Şi mâinile în lapte dulce,
Şi faţa-n bulion de crin.
Dânsul de-a pururi să-şi culce
Pe stufuri trupul longilin.
 
Să nu citească, să nu scrie,
Ci numai doar poet să fie,
Cu papanaşi la pălărie
Şi c-o iubită fistichie
Ce are sâni cât garderoba
Şi coapsele cât Europa!
 
*
Descrierea amănuntita a pozitiei culinare
 
Iubito, astăzi facem prăjituri
Cu patru straturi. Primul este patul
Al doilea cearceaful, preacuratul.
Al treilea chiar tu, plină de nuri.
Şi-al patrulea eu însumi, vinovatul
Că astăzi facem iarăşi prăjituri!
 
*
Ultima elegie
 
A fost un timp când vă spuneam şi vouă
Umila mea părere despre rouăŞi chiar purtam, topită-n fragi, pe scuturi
Umila mea părere despre fluturi,Iar uneori v-a speriat puţin
Umila mea părere despre crini

Şi parcă şi acum pluteşte-n burg
Umila mea părere despre-amurg…

 
*
Citiţi traducerea în franceză :
http://wp.me/p1pjp4-x2
Lasă un răspuns

