Trei poeme – Miron Radu Paraschivescu

Prefaţă
 
Desigur că un demon sălăşluieşte-n mine
Pătrunzându-mi gândul ca un ac.
Îmi spune că e rău tot ce-am crezut că-i bine
Şi-mi pune întrebări la care tac;
Sădeşte-n suflet, ca într-o grădină,
Răsadul îndoielii, din truda fără glas,
La fel ca şi o umbră ce creşte din lumină,
La fel cu vlaga nouă ascunsă în popas.
Adesea, piscul negru în furtună,
Îmi pare strălucind pe zări senine
Şi-njurătura-mi pare vorbă bună.
Desigur că un demon sălăşluieşte-n mine.
 
*
Clopot
 
Pierite chipuri, dintr-o ceaţă deasă
Memoria le vede prin perdele
Şi ea atunci ca pe-un orfan mă lasă,
Întreagă regăsindu-se în ele.
 
Nălucile-nviate să le dărui
Vreau, celor vii, dar mă cuprinde teama
Clădirile de fum să nu le nărui
Şi, grea, tăcerea îşi pogoară vama.
 
Un clopot fără limbă, mut sunt, cărui
Doar vântu-i suflă uneori alama.
*
 
Vioara
 
Cum stă-n sicriul ei cel mic culcată,
Vioara pare moartă înc-o dată.
Încremenit, arcuşul subţirel
I-a amuţit alăturea şi el,
Cel care sprinten alerga pe strune,
Şi nici o melodie nu mai spune,
Voi ştiţi prea bine că sunt o vioară
Prieteni, care cântă să nu moară.
*
 
Citiţi traducerea în franceză :
http://wp.me/p1pjp4-wb
One response to “Trei poeme – Miron Radu Paraschivescu

  1. Ion, dila Hoinari

    MMMd,a vrut sa spuna ceva, mai pe ocolite. Bune.

Lasă un răspuns

