momentele zilei – George Almosnino

autoportret
 
doamne cine sunt eu
un mâncător de cârnați
o mare tăcere într-o mare prostie
împletesc funia de care mă spânzur
și-mi scot limba
dintr-o servietă cu mandarine
*
 
strânge firimiturile mamă
 
cineva încearcă la ușă
mamă
strânge firimiturile de pe masă
ascunde-mi vapoarele de hârtie
în coșul cu rufe
pune glastra cu flori pe noptieră
ochelarii așează-i peste albumul familiei
aranjează-ți un zâmbet pe față
spune-i că abia m-ai născut
dorm
cineva încearcă la ușă
*
 
aș vrea să-i spun micului prinț
 
acolo sau aici oriunde
sunt o capră copitele mele bat
pământul albastru și cald
toată noaptea îmi caut iedul
a plecat alaltăieri spre dimineață
mirosul lui căuta urma unui trandafir
văzul lui păștea o vocală
într-o oglindă ascunsă
printre multe alte semne de circulație
deschideam gura în alb
îmi loveam dinții de liniște
mă enerva norul
care-mi cădea pe frunte
*
 
schimb
 
nopțile mele s-au făcut
scoici obosite de apă
 
poți să te închini depărtării
unui zero de cretă
sau unui calapod
pe care se trag
toate sufletele
 
știu un joc liniștit
cu copii adormiți
lângă guri de tunștiu un joc vechi
în care se înlocuiesc doar mâinile

cineva îmi dăruie o piatră
cerând în schimb brațul meu drept
*
Citiţi traducerea în franceză :

http://wp.me/p1pjp4-uy

Lasă un răspuns

