Două poezii de Lucian Avramescu

 
Lume, lume …
prea mulţi actori pe scena unei poante
strigă regizorul înfuriat la culme,
prea mulţi regizori pe clavicula unui osândit
strigă actorul desbrăcându-şi rolul,
prea mulţi spectatori pentru o singură liturghie
strigă îngerul venit în inspecţie,
prea puţini sufleori pentru toate acestea
şopti diavolul trăgând cortina
 *
 
Un înger de femeie
 
drace, am zis,
pe tine te doare măseaua minţii
pe mine mă doare măseaua iubirii
drace, am zis,
pe tine te doare oja de pe unghii
pe mine mă doare măseaua iubirii
drace, am zis,
pe tine te doare frumuseţea alteia
pe mine mă doare măseaua iubirii
drace, am zis,
pe tine te doare dracu mai ştie ce
pe mine mă dor plopii fără soţ
drace, am zis
şi ce înger de femeie era.
*
Citiţi traducerea în franceză :
http://wp.me/p1pjp4-sj
Lasă un răspuns

