Cina cea de taină – Interpretări poetice (1)

Toate poemele ce urmează, au un titlu identic :
« Cina cea de taină » - aşa că am inserat doar
numele autorului si viziunea lui despre fapte …
 
Vasile Moldovan
 
Sfatul de taină…
în jurul mesei goale,
muţi, ucenicii
 
La ora cinei…
Sahara tăcerilor
Dogoritoare
 
Supa sleită.
Sporind salinitatea,
o lacrimă
 
După festin…
pe faţa de masă
sarea lacrimei
 
Treizeci de arginţi…
preţul unei frânghii
nou-nouţe
 
La ceas de taină
peştii adjudecându-şi
arginţii Lunii
*
 
Carmen Sylva – Elisabeth Pauline Ottilie Luise zu Wied,
Regina Elisabeta a României
 
Au zis Hristos: „Ar’ să mă vândă
Unul din voi“, — s-amară
I-au pătruns atunci durerea
Pe ucenici; toţi se-nfioară
Şi-ntreabă:
“Doamne, eu?“
Şi Ioan nestrămutatul,
Iar şi Petru, plin de frică,
Şi-mprejur din nou cu toţii
 
Tremurând încep să zică:
“Doamne, eu?“
Ce să zic atunci eu, bietul,
Eu, cu inima mea slabă,
Când şi cei tari în credinţă,
Tremurând, pe Domnu-ntreabă:
“Doamne, eu?“
*
Erna Maura Herteliu
 
Luaţi, mâncaţi şi beţi
Acesta este trupul meu
Frământat
În Ghetsemanii ascultării depline
Este sângele Meu
Şiroind îndurare
Peste-a lumii altare
Şi inimi
Nesfinte, răzvrătite şi reci
Luaţi… mâncaţi şi beţi
Dar nu ca şi când
M-aţi sfâşia între dinţi
Mâncaţi din trupul Meu
Cu cugete cuminţi
Daţi filă după filă
Mestecând îndelung
Şi dacă-n miezul Milei
Vă opriţi
Şi lacrimile nu v-ajung,
Sorbiţi adânc din pahare
Izvorul tămăduirii voastre,
A cerului iertare.
Luaţi, mâncaţi şi beţi
Într-un fel vrednic de Mine
Lepădând de la voi
Neascultare şi ură
Şi alte atâtea veşminte străine.
Pâinea se ia
Până la ultima fărâmă
Nici o iotă din Cuvânt
Nici o frântură de Lege
Să nu rămână
Strepezită-ntre dinţi
Lepădată, pierdută
-De la ascultarea de părinţi
La a nu pofti
Şi până la ultima redută.
Şi paharul se bea deplin
Ai mei să fiţi în veci
Şi eu în voi,
AMIN!
*
Citiţi traducerea în franceză :
http://wp.me/p1pjp4-qV
 
Lasă un răspuns

