Poezii – Ion Mureşan

 
Poemul despre poezie
 
Toată viaţa am adunat cârpe să-mi fac o sperietoare.
Îmi amintesc zilele în care ascuns sub pat îmi desăvârşeam
lucrarea
grămada de pantofi vechi pe care îmi rezemam capul uneori
când adormeam
iar acum când e gata
noapte de noapte sting lumina şi numai
bănuind-o acolo
încep să urlu de spaimă.
*
Frig
 
La graniţele memoriei e atâta de frig încât
dacă o lebădă ar fi împuşcată
în rană un bătrân ar putea locui.La graniţele memoriei e atâta de frig încât
numai vecinii stau până-n brâu în făina de lemn şi cântă
numai vecinii – ca nişte flăcări verzui.

*
De la fereastră
 
Dacă vreodată vom ajunge la Oraş
vei vedea şi tu cum se deschid obloanele
cum femeile aruncă în stradă aripile de îngeri rămase de la
masa de seară.
*
citiţi traducerea în franceză :

http://wp.me/p1pjp4-mO

 
Lasă un răspuns

