O aripă şi un picior de la Marin Sorescu

Dumneata, lampă

Lampă, dumneavoastră,
Ce ne daţi lumina
Stinsă staţi şi proastă
Ziua ca găina.
 
Nu sclipiţi prin zile
Nici ca trei pisici
Ce-au în ochi fitile
Şi doi licurici.
 
Şi cu toate astea
Vă iubesc atât,
Că, de n-aş fi scaun,
Lampă aş fi vrut.
*
Despre cum era să zbor
 
Într-o noapte, într-o clipă,
Îmi dă unul o aripă.
Nu l-am desluşit la faţă,
A pândit când era ceaţă.
 
Zice : „’Nfige-o subsuoară,
Du-te dracului şi zboară”.
Eşti nebun, cum o să zbor,
C-o aripă şi-un picior ?
 
Dă-mi-o şi pe-a doua, frate,
Nu mi-o pitula la spate.
A plecat să mi-o aducă
Şi-l aştept ici pe ulucă.
*
Seceta
 
Mi-e ruşine să vă spun :
A înnebunit un prun !
Şi-a sărit dintr-o ţâţână
Şi-a plecat drept la fântână.
 
– Und’ te duci, bă, copăcel ?
– Să m-adap şi eu niţel.
Dar fântâna demult seacă,
 
Mai secase înc’oleacă.
Prunul s-aplecă să bea
Şi-i căzu cioara în ea.
 
Că avea în vârf şi-o cioară,
Şi-aia moartă, bunăoară.
*
Citiţi traducerea în franceză :

http://wp.me/p1pjp4-mF

 
One response to “O aripă şi un picior de la Marin Sorescu

  1. Imi amintesc despre un câtec al lui Aurelian Andreescu, pe versurile poeziei lui Sorescu : Despre cum era sa zbor. Știți cumva cum se numeste cântecul? Mulțumesc. Baboo Hausmeister

Lasă un răspuns

