O tragere cu arcul – Matei Vişniec

Trage în mine, îi spuneam, trage în mine
sînt aici, pe acoperişul oraşului
el trăgea şi săgeata mă lovea în picior
i-o întindeam şi-l rugam: mai ţinteşte o dată
 
el trăgea şi mă nimerea în umăr
eu îmi scoteam săgeata din umăr
şi alergam după el, îi spuneam: ai greşit
mai încearcă o dată
 
el mă privea rugător, mă vedea
furios şi înrăit, îşi încorda arcul
şi mă ţintea în urechea stîngă
 
minciună, strigam eu, o mare minciună,
oare nimeni nu mă poate ţinti în inimă
sau în frunte, bastarzilor!
 
mă repezeam la el, îl prindeam de piept cu
palmele negre, îi urlam în ureche:
bastardule, uită-te la mine cînd loveşti
prinde cu putere de coarda arcului
şi ţinteşte-mă în inimă

 

el mă săgeta cu mîna tremurîndă
şi vîrful ascuţit trecea pe lîngă mine
înfigîndu-se în inima calului meu
pe care-l iubeam şi care
nu era vinovat cu nimic

*
citiţi traducerea în franceză :

http://wp.me/p1pjp4-kB

Lasă un răspuns

