In Memoriam 11.09.2001

11 septembrie 2001 – Valeria Tamas 
 
Eu nu am văzut decât un rug de flori
Alături de o mare de vise ucise
Şi am simţit blânda mângâiere a palmei,
Pe creştetul meu de mii de ori.
Eu nu am văzut decât urcând spre cer
Fumul negru al neputinţei.
Dacă nu eşti în stare să construieşti,
Ce uşor poţi distruge o lume!
Nevinovaţii plătesc preţul libertăţii nebunilor
Preţul ignoranţei celor ce se cred Dumnezeu.
 *
 
In Memoriam September Eleven – Sorin Olariu
 
se năruie lumina ca un
castel de gheață
când dinspre zări răsare
un zbor cu chip cioplit
străin ne este visul în prag
de dimineață
iar eu sărmanul lumii
mă zbat
înlănțuit
pe străzi e-un timp de moarte
de ură și venin
ce mușcă-adânc și hulpav
din tot ce mai rămas-a
privind smerit în urmă m-aplec
și mă înclin
la inocența celor
ce-au săturat vântoasa
sunt mut și surd de-acuma, ca un ceasornic spart
politica prea oarbă ucis-a poezia
la toți dușmanii lumii
aș vrea să mă împart
cum împărțise-odată
cămașa sa
Mesia…
 
o lacrimă subțire din ochiul meu se naște
purtând în ea durerea
a mii și mii de vieți
dar glasul frânt îmi spune că
visul va renaște
din ciobul de lumină
al altei dimineți.
*
citiți traducerea în franceză :

http://wp.me/p1pjp4-kr

Lasă un răspuns

