Doua poeme inedite – Ioan Pop Barassovia

Începutul şi sfârşitul
 
Când vin începutul şi sfârşitul
o femeie desprinsă din stolul de păsări
călătoare
trece în zbor peste blocuri
coroanele copacilor îşi scot hainele
când sunt străbătute de strigătul ei
ea urlă mai tare ca gândul
a intrat în cameră şi a fixat
într-un colţ o oglindă
oglinda acoperită unde zăpada
cea albă ca zăpada
e cea mai frumoasă femeie. 
În sufragerie lanul a fost cosit
fructele s-au copt, grâul a fost măcinat
vinul a fost turnat în sticle
bucură-te suflete şi petrece,
căci ai în cutia poştală
ordin de plecare.
Femeia necunoscută mă roagă deznădăjduită
să mai rămân pe lumea aceasta
când mă agăţ de respiraţia ei
aşternută pe pielea zbârcită 
de bătrân.
Ea mi-a luat jumătate
din moartea mea
ea absoarbe întunericul
şi clopotele smulse de furtună
prin acoperiş
şi îmi alină suferinţele
ştergându-mă cu părul el lung ;
strigătul ei rotund mă ondulează
îmi înconjoară fiinţa
e sfârşitul toamnei  şi începe ninsoarea
corpul evaporat devine vizibil
viaţa rămasă îşi schimbă culoarea.
*
 
Minus
 
Nu se mai poate vedea aproape nimic în afară
întreg oraşul s-a refugiat prin pereţi
la subsol din cauza frigului
primii au intrat cei căzuţi în prăpastia
plină cu turişti înzăpeziţi
apoi am urnit blocurile
trăgându-le la vâsle prin apă ce începea 
să îngheţe la minus 30 de grade
noaptea asta n-a plouat, n-a nins
e minus. Adi, Teodora şi Cristi
nu au mai venit acasă niciodată
sunt puşi la minus. Sus pe ţigle
pisicile de sticlă s-au făcut ţăndări
carnea se retrage în case
cuvintele care şi-au câştigat 
libertatea promisă în oase 
s-au ascuns în tăceri
e minus ziua de azi
e minus lumina de ieri.
Nu se mai poate vedea  în afară
e miezul iernii şi e încă vară.
*
citiţi traducerile în franceză :

http://wp.me/p1pjp4-jq

 
Lasă un răspuns

