Două poezii de Octavian Paler

 
Noaptea Sfântului Bartolomeu
 
În noaptea asta se întâmplă ceva,
păsările nu se mai pot stăpâni
şi spun rugăciuni
în timp ce vântul ascunde cuţite străvezii prin copaci
şi stelele au insomnii, palide toate de frică,
se întâmplă ceva,
e noaptea Sfântului Bartolomeu
şi aştept să năvălească vântul în casă,
să mă omoare din pricina melancoliilor mele.
 
 ***
 
Moartea lui Socrate
 
Sunt singur,
De ce tremuraţi?
Şi sentinţa e dată. De ce tremuraţi?
Din vorbele pe care n-am apucat să le spun
se scutură tăcerea
îmbătrânindu-mă.
Nu-mi cereţi să mint cu aceste cuvinte
cu care mi-am descoperit moartea.
Şi nu înţeleg de ce tremuraţi.
Otrava e doar pregătită.
Şi sunteţi prea palizi
pentru nişte ucigaşi cumsecade.
*
Citiţi traducerea în franceză :

http://wp.me/p1pjp4-in

 
Lasă un răspuns

