Alt cântec – Adrian Maniu

Sufletul meu, nufăr pe ape,
Gândul de-acum, val moleşit,
Viaţa-n zadar vrea să mă-ngroape.
Totu-i sfârşit.
 
Dragostea mea, apă înceată şi verde
Între nămoalele moi,
sufletul meu, albele foi îşi pierde,
albele foi …
 
Cad înserări, triste, -n târziu lâncezite;
palide zări. Soare rănit
trimite nopţii pe nesimţite
somn veştejit.
 
Stelele, vechi luminiţe de ceară,
dorul trecut din pierdut înnoiesc,
moarte destine din tine-au să ceară
jocul firesc.
 
Sufletu-nfrânt – intră ca nufăru-n ape,
Tot mai adânc, în el adâncit ;
Totu-i departe, totu-i aproape … tot
În sfârşit.
*
citiţi traducerea în franceză :

http://wp.me/p1pjp4-i0

One response to “Alt cântec – Adrian Maniu

  1. primul vers mi-a amintit o scenă petrecută acum câteva zile: o bătrânică vindea un buchet de 7 nuferi cu 3 lei. eu, grăbită să cumpăr o carte, spun: vin, vin, când mă întorc. între cărţi, la librărie, am pierdut noţiunea timpului, aşa că atunci când am ieşit n-am mai găsit pe nimeni… în schimb am văzut-o pe bătrânică în faţă, târându-şi scaunul pe care stătuse când vânduse. eu am trecut pe lângă ea fără să-i spun nimic, dar ea m-a recunoscut şi mi-a zis: mamă, unele lucruri trebuie să le iei atunci când ai ocazia, pentru că vin alţii şi ţi le suflă de sub nas…🙂
    eu mă gândisem să nu am mâinile ude când le pun pe cărţi, dar nu-mi trecuse prin cap că mă pot şterge cu un şerveţel, că le pot lăsa la garderobă…
    aşa că sufletelor-nufăr, chiar dacă se pierd din cauza unora ca mine, cărora nu le trece prin cap🙂, s-ar putea să le fie mai bine apoi, când trece cineva care are ochi doar pentru ele!

Lasă un răspuns

