Trei poeme – Constanţa Buzea

Minus
 
Când dorm sunt orb
Când mă gândesc îmi pierd auzul.
Dar când iubesc şi când rămân
Spre-a fi acolo unde pot
Alcătui un plus de mine,
Ce simţuri pierd,
Ce lume uit ?
 *
Plâns la ploaie
 
Intimidat e cerul când printre ploi înoată
Albastrul se dizolvă, coboară-n lucruri, nu e,
Imaginează umbra o vale amăruie
În stelele fără pământ de-odată.
 
Şi plâng a răzbunare, mă uit în frig, e dur
Şi întuneric aerul care-n plămâni se-agită,
Trecu din întâmplare o lună fericită
Falsificând al lacrimii contur.
 *
Efect
 
Mi-e sufletul o lacrimă de vis
Nedureros şi nerecunoscut.
Tu eşti atât de singur în soarta mea închis
Pari giuvaerul nimănui vândut,
Urându-şi preţul ca pe un orb abis…
Prin forma-ngustă a perfecţiunii
Nu poţi să treci înveşmântat,
Nici bucurat de cugetări străine.
Un simplu cap în sine-ncoronat
Cu părul lung adăugat de mine
Şi-un abur rece ca să-ngheţe plasa
De clopoţei prin care-ţi vezi mireasa.
*
cititi traducerea în francezã :

http://wp.me/p1pjp4-aY

Lasă un răspuns

