Al meu suflet Psyhee – Nichita Stănescu

A venit un înger şi mi-a zis :
– Eşti un porc de câine,
o jigodie şi un rât.
Pute iarba sub umbra ta care o apasă ;
mocirlă se numeşte respiraţia ta !
– De ce, i-am strigat, de ce ?
– Fără pricină !
A venit îngerul şi mi-a zis :
– Mai străvezie este sticla
decât cel mai statornic gând al tău !
În curând ai să mori şi viermi
îţi vor forfoti în nări, în bot, în rât, în trompă !
– De ce, i-am strigat, de ce ?
– Fără pricină ! îmi zise îngerul…
Apoi îngerul, ah, îngerul, ah, îngerul, ah, îngerul
a plecat cu aripi de aur zburând
într-un aer de aur.
Fluturi de aur
fâlfâiau în aura îngerului de aur.
El zbura aiurit,
el era cu totul şi cu totul de aur.
El se depărta către o depărtare de aur,
în care apunea soarele de aur.
– De ce te-ndepărtezi de mine, i-am strigat,
de ce pleci, de ce ?
– Fără pricină, mi-a răspuns, fără pricină…
*
cititi traducerea în francezã :
http://wp.me/p1pjp4-81
Lasă un răspuns

